Aktuellt program

Föreningens program för hösten 2021

Aktiviteterna genomförs endast om rådande restriktioner medger detta och deltagande sker endast under förutsättning att man är frisk och att man håller avstånd till övriga besökare.

Du som inte är medlem betalar 50:- i entréavgift till föreningens månadsmöten.

Programblad för nedladdning Programblad_hösten_2021

Lördag den 28 augusti kl. 10.00 – Växtmarknad på Eklundshov

Vi samlas vid paviljongen hos Eklundshovs koloniträdgårdsförening i Kortebo för växtmarknad i samarbete med Eklundshov. Skänk ditt överskott av plantor, trädgårdsprylar, böcker, tidningar mm till föreningarna som säljer dem för en billig penning. Medtag egen fikakorg.

Torsdag den 30 september kl. 19.00 – Årsmöte + 90 års firande

Sedvanliga årsmötesförhandlingar samt firande av föreningens 90 års jubileum. Föreningen bjuder på tårta och säljer lotter på blomsterlotteri med många vinster. Det blir även underhållning med Tre små grisar.

Torsdag den 28 oktober kl. 19.00 – Bonsaier

Dan Petersson från Svenska Bonsaisällskapet gästar oss. Dan berättar om historia och myter kring bonsaier, vilka träd som går att använda, vilket substrat de ska odlas i, hur de formgivs och vilka krukor som passar. Det blir även en liten utställning med bonsaier.

Onsdag den 17 november kl. 10.00-20.00 – Adventsmys hos Curenstams blommor

Föreningens medlemmar är välkomna till Curenstams blommor för adventsmys och inköp av årets advents- och julblommor.

Torsdag den 25 november kl. 19.00 – Japanska trädgårdar

Jacky Thang föreläser och visar bilder på temat japanska trädgårdar. Jacky med många inspirationsresor till Japan och Kina talar om att den svenska naturen bjuder på oanade möjligheter att skapa en egen Japaninspirerad trädgård. En japansk trädgård skapar ett rogivande lugn och är en källa till välbefinnande, inre balans och avkoppling.