Senaste mötet

25 april ”Odla där du är”

Johannes Wätterbäck, alias Farbror Grön, höll en intressant, inspirerande och rolig föreläsning på temat ”Odla där du är”. Man behöver inte ha en stor trädgård för att kunna odla. Johannes berättade hur man enkelt kan odla goda grönsaker i fönster, på balkong, på takterrass, i pallkrage, i växthus och på friland. Den som vågade kunde även provsmaka en hemgjord chilisås som Johannes bjöd på. På mötet deltog 137 medlemmar. (Bilderna publicerade med tillstånd av Johannes.)

28 mars ”Odla i växthus”

Linda Aldelius från Aldelius Trädgårdsdesign i Skillingaryd föreläste i ämnet ”Att odla i växthus”. Vad passar bäst i växthus och varför? Vi fick även tips och inspiration på hur man kan förlänga odlingssäsongen. På mötet deltog xxx medlemmar.

28 februari – ”Min Dahlia-värld”

Annika Christoffersson höll föredrag på temat ”Min Dahlia-värld” och förmedlade mängder av  information om dahlior, dess historia, olika arter och kategorier samt hur de ska odlas och förökas. Annika visade många fina bilder under kvällen och avslutade med att visa hur man delar på dahliaknölar. På mötet deltog 100 medlemmar. Under kvällen öppnade även anmälan till årets sommarresa som äger rum den 15 juni. (Bilderna tagna av och publicerade med tillstånd av Annika.)

31 Januari ”Årsmöte och föreläsning av Åsa Karlsson”

113 medlemmar deltog på föreningens årsmöte. Efter årsmötesförhandlingarna och kvällens fikastund föreläste Åsa Karlsson från Vättersnäs, ”Fröken Karlssons täppa”. Temat var ”Hur man skapar en trädgård – väggar, golv och rum” och Åsa visade många inspirerande bilder från sin egen och andras trädgårdar. Mötet avslutades med dragning på kvällens blomsterlotteri.